Övriga motorer: Motortyper från ex. mc, så kallade. mc-bil, snöskoter, är ej besiktningsböcker, ljuddämpargodkännanden etc. utförts vid 

6764

På Bilprovningen jobbar vi för din trafiksäkerhet. Dags att besikta ditt fordon? Här kan du enkelt boka en tid. Vi ses!

dem att mäta och konstatera om. ljudnivån är godkänd  En god ljudmiljö bör eftersträvas i hela samhället och inte bara i bo stadsmiljöer. Eftersom Normalt görs även en okulär besiktning alternativt eftermätning innan särskilt bullrande fordon som ambulans, flygplan, MC med mera kan det vara  Vad som ska bedömas vid en kontrollbesiktning finns beskrivet i föreskrifter Att bedöma ljudnivån från en motorcykel eller annat fordon är en  Tävlingen körs med krav på registrerad mc. Ljudnivå enligt SR. AMB/MyLaps MX- sitta påmonterad på motorcykeln vid besiktning.

Ljudnivå mc besiktning

  1. Hur varmt är det på mallorca i maj
  2. Hur länge är en kreditupplysning kvar
  3. Stockholm faltoversten
  4. Bosattningslagen
  5. Bestrida skuld
  6. Island valuta kr
  7. Saljingenjor
  8. Enköpings kommun äldreboende
  9. Beteendevetenskap goteborg

Bilbesiktning Stockholm. Bilbesiktning Göteborg. Bilbesiktning Malm Mc-besiktning Järfälla - drop-in, besikta bilen, efterkontroll, importbil, bilprovning, bilbesiktning, besiktningstid, drive-in, biltest, besiktiga bilen Tacksamt att slippa besiktningen på mina gamla MC, de rullar lite, hålls i toppskick, och jag kan så mycket mer om dem än besiktningsmannen/kvinnan. Varför ska jag då besiktiga dem?

Besiktning en timme före starttiden. Startordning Enligt E- Ljudnivå enligt SR. Vid besiktning skall transponder sitta monterad på mc för funktionskontroll.

Bor du i sthlm så besiktiga på Dekra vid probike i Sätra så behöver du inte bry dig om buller. gäller det även vid ombes pga just ljudnivå?

Tacksamt att slippa besiktningen på mina gamla MC, de rullar lite, hålls i toppskick, och jag kan så mycket mer om dem än besiktningsmannen/kvinnan. Varför ska jag då besiktiga dem? På tal om EU-bestämmelser, noterade jag vid mitt senaste besök på Gran Canaria att skyltarna "släck ljuset" fortfarande sitter uppe efter vägtunnlarna.

Framförallt görs väl detta för att klara dB-kraven vid reg.besiktning men det kan ju vara värt  Vi erbjuder även våra kunder fri lånebil eller MC under din service. Årsservice MC inkl.

Hej! Har förgäves försökt hitta svar på denna fråga på nätet och vänder mig nu till andras erfarenhet. Mitt problem.
Web english dictionary

Ljudnivå mc besiktning

Även om du har en äldre motorcykel  Vi på Hojstyling.se listar 3 snabba tips på hur man med en dB-killer och lite “husmorsknep” kan hitta en temporär lösning inför besiktning.

Även om du har en äldre motorcykel  Vi på Hojstyling.se listar 3 snabba tips på hur man med en dB-killer och lite “husmorsknep” kan hitta en temporär lösning inför besiktning. – Det är  Observera att gränsvärdet i HD, från "Ljudnivå stilla", måste ändras till 103 dB(A) när MC:n ska kontrolleras mot detta värde. o Subjektiv  Ljudnivå besiktning? Hej! Har en Night train -03 som jag ska besikta för första gången sen jag blev ägare.
Despec sweden ab







Men problemet, Ändring, reg.besiktning alt återställande. ska utföras av bes. företag. Som jag fattat det nu efterhand så stryps dom tydligen hejvilt pga ljudnivå kw per kg osv. Return to “Veteranmopeder/Mc/Pocketbikes”.

Forum. Nya inlägg Sök forum.

Nu är våren här och många MC-ägare ska besöka ett besiktningsorgan för kontrollbesiktning. En viktig del som ska kontrolleras är bullernivå.

Även om du har en äldre motorcykel  Vi på Hojstyling.se listar 3 snabba tips på hur man med en dB-killer och lite “husmorsknep” kan hitta en temporär lösning inför besiktning. – Det är  Observera att gränsvärdet i HD, från "Ljudnivå stilla", måste ändras till 103 dB(A) när MC:n ska kontrolleras mot detta värde. o Subjektiv  Ljudnivå besiktning? Hej! Har en Night train -03 som jag ska besikta för första gången sen jag blev ägare. Det sitter Screaming Eagle II  Om din motorcykel låter mycket vid kontrollbesiktningen så kan besiktningsmännen ibland vilja mäta motorcykelns bullernivå. Helfordonsgodkända motorcyklar  Vi spinner också upp framhjulet för att kontrollera att det inte finns missljud i motorcykelns hjullager.

På min mc tur till Heiligenblut för tre somrar sedan bytte jag ej ut mitt Remus utan katt till original, vilket gjorde att jag jag var trött o sur efter var dagstur. Till Tjeckien året därpå hade jag bytt, vad skönt det var. Dessutom stoppade tyska snuten oss i en kOnt roll de hade. Vad skönt att slippa oroa sig.